'חוקי התקציב וההסדרים': הדיונים החלו במליאת הכנסת

איתי גדסי No Comments on 'חוקי התקציב וההסדרים': הדיונים החלו במליאת הכנסת

הדיונים במליאת הכנסת על חוקי תקציב המדינה וחוק ההסדרים החלו הבוקר בהשתתפות גורמים מכל מרכיבי הקואליציה. יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, פירט את שלל הישגי הוועדה והציג אותם כ"מסע ביזה למען הפריפריה ולמען כלל אזרחי ישראל!"

צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הבוקר יחלו הדיונים במליאת הכנסת על חוקי תקציב המדינה וחוק ההסדרים. כמו כן, מסתמנים הסכמים עם הסיעות שאיימו על הפלת המממשלה. הבוקר, ח"כ משה שמעון רוט הרגיע אצל לקאהן וחכם ב"קול חי": "נתניהו וסמוטריץ' צריכים להגיע לפשרה שאגודת ישראל תוכל לחיות איתה. הממשלה לא תיפול"

גם ח"כ צביקה פוגל ריכך כאן ב'קול חי' את האיומים ואמר: "התקציב יעבור, אין משבר וגם לא היה, אנחנו לא נביא את יאיר לפיד לשלטון ולא נפיל את הממשלה על התקציב.

יו״ר הקואליציה אופיר כץ פתח את הצגת תקציב: "היום אנחנו מעבירים פה תקציב טוב, שיועיל לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל לשגשג ולפרוח. תקציב בו הכנסת הייתה שחקן משמעותי ומרכזי. ישבו בוועדות חברי כנסת דעתניים מהקואליציה, שבאו לשפר את החוקים, להוסיף הערות וזוויות אחרות ולהציג בעיות שהוצפו להן מהציבור".

עוד הוסיף כץ: "הייתה התנהלות נכונה של איזון בין הרשויות, והתנהלו ויכוחים חשובים ובריאים בין חברי הכנסת מהקואליציה לבין הממשלה. מחזה מרענן בניגוד לכנסת הקודמת שם לא ראינו פיצול אחד, אבל כן ראינו את חברי הכנסת שלהם מרימים יד לפי הוראות הפעלה, מבלי לשאול שאלות".

"התקציב הזה כולל בתוכו בשורות גדולות לציבור הישראלי – ביטול קיזוז קצבאות אבטלה, נכות, זקנה והבטחת הכנסה, הגדלת מענקי חימום, פתיחת שוק המזון לתחרות והוזלת מחירים, ייעול הליכים וזירוז בנייה בתחום הדיור, חוק קרן הארנונה שמתמודד פנים מול פנים מול משבר הדיור ומביא פתרון טוב, שמעודד בנייה למגורים ויוביל להורדת מחירי הדיור".

"חוק שלמרות שהיו לו התנגדויות, שינינו ושיפרנו אותו, תיקנו עיוותים לכלל הרשויות ולי אישית היה חשוב להכניס סעיף שמסייע לרשויות פריפריאליות בסוציו נמוך" אמר כץ והוסיף: "לשמחתי הצלחתי גם בעצמי להביא עשרות מיליונים למטרות חשובות והכרחיות: גיוס רופאים מומחים והגדלת תקציבים לבתי החולים בפריפריה, הכפלת סיוע בשכר דירה ללוחמים בודדים".

"הקמת מיון קדמי בקרית שמונה- בשורה ענקית שפותרת עוול של שנים רבות, מלגות לסטודנטים קשי יום מהפריפריה, הוספת מורים לפריפריה, הקמת חדרי מיון קדמיים בנגב ועוד. אנחנו מביאים בשורה גדולה לאזרחי ישראל!" אמר יו"ר הקואליציה אופיר כץ.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני במליאה: "יש לי נכדה, נולד לה בן, בחורה צעירה. עובדת הייטק יחד עם החברות שלה מסמינר וולף, מרוויחה יפה, תורמת לכלכלת המדינה. לומדים שם מקצועות ליבה אבל יושבים פה אנשים ואומרים, לא מגיע לה. היא לומדת יותר מתלמיד חילוני, כי היא לומדת את הליבה של היהדות, לא רק כימיה ואלגברה"

כתמונת מראה נוקבת מול ההסתה הפרועה שמשתוללת נגד החרדים גם יו"ר ועדת הפנים, ח"כ יעקב אשר, פירט את שלל הישגי הוועדה והציג אותם כ"מסע ביזה למען הפריפריה ולמען כלל אזרחי ישראל!" בפתח נאומו עם הצגת חוק ההסדרים, פנה ח"כ אשר ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה ואמר כי הוא מבקש להקדים "כמה מילים על מדורת ההסתה שמשתוללת במדינה":

"מתארים אותנו כשודדי הקופה הציבורית, את התקציבים כמסע ביזה ואת הדמויות שלנו הפכו לקריקטורות שה'דר-שטירמר' היה גאה בהן. הבעיה של אלה שצועקים – שהם כבר מזמן לא יודעים על מה הם צועקים. גרונם ניחר מסיסמאות ונתונים אין. מטעמים של רצון טוב החלטתי לעשות בשבילם את העבודה ובכדי להקל עליהם אספתי את רשימת הביזה המלאה לתועלת המעוניינים".

"הקשיבו: רפורמה אחרי רפורמה, יום אחרי יום, לילה אחרי לילה, ישבנו כאן בחדר הוועדה, אנחנו תאבי הבצע עם האף הארוך, בזזנו שורה אחרי שורה, סעיף אחרי סעיף, לא ויתרנו על פירור. את הכל לקחנו וליטשנו, לא השארנו חוק אחד שלם, הכל נחתך ונמצץ עד תום".

"ואם לא די בזה – בזזנו גם את משרד האוצר בתקציבים מכובדים. ככה סתם על הדרך. שיהיה. לפריפריה. גם הגאוגרפית וגם החברתית. אז אם לא ידעתם על כך – לכו תאריכו לנו עוד קצת את האף. אבל הכי חשוב, שתשבו ותאזינו בסבלנות למסע השוד הגדול של החרדים. תכליתם של כל החוקים שאציג כאן – אחת: התנעת השוק".

"שנית" הוסיף אשר: "משימות עמדו לנגד עינינו בתהליך העבודה: 1. לשחרר את שוק הדיור והתשתיות מכבלי בירוקרטיה ורגולציה. 2. איפה שצריך, להוסיף שמן בגלגלים שינועו הכי מהר שניתן. מיפינו את כל הצמתים בהם ברגי המערכות חלודים, מסורבלים או סתם תקועים בלי לזוז – ופשוט חתכנו, שחררנו חסמים, סללנו מעקפי סמכויות, הקלנו בזכויות, ייצרנו מנופי לחץ, תמריצי זירוז".

"מצד שני, היינו דרוכים כל העת לעגן את הדברים במשקל מאזן, שמענו צדדים מנוגדים, שקלנו, טייבנו, הגנו על זכויות, סייגנו. עבורנו כמחוקקים לא מדובר בעניינים מנוגדים, כי לאמתו של דבר הם משלימים זה את זה. טובת השוק, תועלת הציבור – מול זכויות הפרט הבודד. מבט לפה, מבט לשם".

יו"ר ועדת הפנים סיכם: "אני חושב שבעבודה משותפת ומאומצת של כלל חברי הוועדה, קואליציה ואופוזיציה כאחד, מתוך ענייניות ושיתוף הציבור, יחד עם הייעוץ המשפטי – הצלחנו במשימה".



0 תגובות